Världens segaste fredag

Idag är det nog världens segaste fredag. Jag klev upp rätt tidigt och åt frukost och väntade in störtloppet på tv. Sedan blev det ett pass på gymmet. Innan lunchen fastnade jag framför tvn igen och staffettens första-sträcka. Men slet mig och tog en snabb lucnh för att sedan åka hem och se upplösningen. Riktigt spännande staffet men lite små jobbigt slut. Visst, VM-silver är kanon men den där jävla Northug blir man tokig på... Han är bara för bra, tror ingen kan växla tempo som han, men sen behöver man ju inte vara så dryg som han...

Har även kollat väder och haft kontakt med backen hela dagen för att ta beslut om dagens träning. Såg bra ut imorse men blåste upp rätt bra. Det var upp till 30 m/s uppe i backen så vi ska iväg och spela lite fotboll ikväll istället. Sedan hoppas på bra träningar i helgen!

Så min dag har varit seg och bestått utav mycke tv tid. Har varit och handlat nu och ska försöka koka ihop lite mat innan fotbollen. Hade ett par kycklingfileér hemma så kollade upp lite recept på internet. Ska laga nån slags kyckling i röd curry. Får väl se hur de går... Är ju inte direkt kungen i köket men ska testa när jag inte har så mycket bättre för mig!

Så trevlig helg, nu ska jag leka kock!

//Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0