En vecka senare...

Jag vet jag är lass på att skriva. Har inte orkat lägga tid på det sista tiden. Men jag har haft ännu en vecka med massa träningsproblem på grund av vädret... Det var inte mycket till skidträning förra veckan utan vi fick köra hårt i gymmet istället.

Helgen spenderades på östkusten för två stycken storslalomtävlingar. Vädret var även där sådär och det blev en hel del förseningar under båda dagarna. Men tävlingarna genomfördes till slut i alla fall. Vilket var bra. Resultaten var väl okej, men inte jättebra för mina åkare. Nu gäller det att få till så mycket träning vi kan innan UMI och SMI som är isländska junior och senior mästerskapen. UMI körs nu till helgen här i Akureyri och SMI nästa helg i Reykjavik. Sedan helgen efter det blir det Icelandaircup här i Akureyri. Så det är fullt upp med tävlingar nu. 5 helger i rad blir det.

Jag får återkomma, nu ska jag ta en macka innan jag kör vidare till Dallas city för en slalomträning.



På toppen i Oddskar, fin backe med grym utsikt! Fjällen går rätt ner i havet här.



Vi åt all mat under helgen i en sjöbod från 1890-talet, riktigt charmigt!



Sen kikade vi in på ett ko-cafe när vi åkte hem! De är ett cafe med kossor i samma hus =)

//Markus

Kommentarer
Postat av: mormor

hej här sitter jag med en rullator men det löser sig nog så småningom otur vardet vi kan höras på skype i morgon kram

2011-03-24 @ 20:39:22
Postat av: mamma

Kokafé- en ny upplevelse antar jag! "golukt" på fikabrödet då kanske.....

2011-03-24 @ 21:45:24
Postat av: mamma

P.S Du är bra på att skriva, vi läser med glädje det som du är med om och ser dina bilder. D.S

2011-03-27 @ 10:10:04
Postat av: Pecka "Herman Maier" Norberg

Tjena Mackan

Har du några kontakter inom laxfiske på Island,jag försöker fixa lite åt svärfar min.Förmedla gärna kontakter direkt till min mail.

Hälsningar



"Pedagogiska Tränarn"

2011-03-31 @ 09:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0