Bara köra på...

Yes, jag hade en sjukt tung vecka förra veckan med massa jobb och almänt strul. Jag jobbade både på skidskolan och hade träningar samt massa möten sent på kvällarna! De väsrta var att alla möten inte gick så bra, jag ville få klart med våran resa till Åre, som gick åt skogen... Det var mest på grund utav konstiga beslut utav tävlingsschemat här. Jag hade lysande planer hur vi skulle kunna fixa det, men allt går inte så lätt här jämnt.
Förra veckan blev även en 7 dagars jobbvecka eftersom det var tävlingar i Dalvik. Resultaten var helt okej för mina åkare men tävlingarna var väl sådär. Det var storm hela helgen och på lördagen blev det 5 timmar försenat på grund av detta. På Söndag körde dom nästan efter schemat men det var riktigt mycket vind. Frågan är om det är rättvist eller ej att köra tävlingar i sånna förhållanden!?

Aja, jag försöker bara inse att jag att det inte blir någon resa till Sverige för mig och kör på som vanligt här istället. Jag såg självklart fram enormt att få åka hem en sväng, inte minst eftersom planen var att stanna i Stockholm ett par dagar efter och få träffa min skatt. Samt att hälsa på Elin och Peter och lilla Signe! SURT!!! Jag kände att jag behövde det...

Men 2 månader kvar här nu och just nu ser det ut som att jag blir på Island hela tiden. Efter det så jobbar jag på nya planer och det känns riktigt skoj... Säger inte mer nu. Men jag kan ju säga att det inte lutar åt mer tid på Island. Jag tror att 2 säsonger här är ganska lagom. Självklart är det ett drömjobb, jag får betalt för heltid och gör det jag älskar. Men omständigheterna runt om gör det väldigt svårt ibland. Det är väder och organisation som ofta ställer till det. Ibland så lever dom för mycket i sin "bubbla" här och verkar inte vilja utveckla sporten. Dom är nöjda som det är och tycker att det är viktigare att vara bäst på Island istället för att sikta på att bli bättre på världsrakingen (FIS).

När vi bestämda att ställa in resan till Åre gick luften ur mig lite, men håller på att bygga upp motivationen igen. Dock lite svårt att se att dom hellre stannar på Island och tränar och tävlar här när det är som de är nu... Den här veckan har vi haft en träning i backen, med massa puder. Igår fick vi åka hem och idag är det storm. Det ser även ut som de ska vara väldigt blåsigt flera dagar framöver. Men men, jag kan inte trolla med vädret och erbjöd ju en resa till bra förhållanden... Så bara göra det bästa av det som är här nu och kämpa på!

Ledsen för ännu ett små bittert blogginlägg men vinden vänder väl snart igen, kanske när dom sköna vårdagarna kommer tillbaka!



Var på en ridtur med Halla förra veckan. Skönt att göra nå annat ibland!



En bild ifrån starten i Dalvik i helgen, ser mer okej ut än det var här... Ibland var det svårt att stå still i vinden.



Här är min bästa kompis i dagarna, Edur Bekan. Han är alltid glad över att se mig och ger mig massa energi!

Nu ska iväg och ta en kaffa nu och jobba på dagens plan B.

//Markus

Kommentarer
Postat av: pappa

Alltid bra med en plan B - lycka till!!

Pappa

2011-03-03 @ 19:19:11
Postat av: Maria

Det är lugnt! Har blåst orkanvindar här med så ni är inte ensamma. :P Fast det höll bara i sig ett dygn... Hoppas de blir bättre väder för er snart!

2011-03-03 @ 20:36:59
URL: http://tvillingmammanpalandet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0