Les Crosets - Gstaad

Nytt ställe igen. Först åkte vi ner till Les Crosets för att träna och tävla, vi tränade måndag och tävlade tisdag och onsdag där. Planen var först att stanna där veckan ut och träna, men det var dock lite för mycket sten i backarna för att det skulle fungera. Istället packade vi ihop efter tävlingen igår och drog vidare hit till Gstaad området. Vilket visade sig vara ett bra beslut. Vi bor i världens lyx by på ett kanon hotell. Igår var det fyra-rätters middag och frukosten imorse var inte dum den heller.

Idag har vi kört en slalom tävling i Schönried, det är ett utav alla 100 områden här... Sjukt mycket skidliftar överallt och riktigt fina backar. Runt byn vi bor i nu är det säkert 10 skidområden inom 5-10 minuters bilfärd.

Så allt går fint här nere i Schweiz och livet rullar på. Vädret ska man inte heller klaga på när det nu var fjärde dagen i rad med strålande sol...

Måste även nämna att jag blivit stolt morbror till en liten flicka! Hon föddes igår och önskar såklart Elin och Peter lycka till med allt! Riktigt skoj :D Jag ska försöka göra mitt jobb som morbror och skämma bort henne så mycket jag bara kan!



Så här såg det ut i Les Crosets igår, ett jättefint område som även det var stort. Man kunde åka skidor mellan Frankrike och Schweiz där, så innan andra åket igår passade jag på att ta en sväng över till Frankrike och kolla läget.



De här är från starten utav dagens slalomtävling i Schönried. En bra tävling som tyvärr gick midre bra för mina åkare då bara en utav 6 kom i mål... Imorgon blir det storslalomträning här i området.

Ska iväg och hämta upp mitt kamerabatteri som är på laddning nu, så jag ka ta lite bilder den kommande veckan!
Sedan vänta in en ny fyra-rätters middag.

//Markus

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du tar fina foton och du verkar ha ett härligt jobb. Må så gott och GRATTIS får jag väl säga till dig när du nu blivit morbror:) Kram från moster din!

2011-01-27 @ 19:07:45
Postat av: Kicki

Gu vikket ställe Ser ut som Vårtan (fniss) Njut o åkk o GRATTIS Morbror Marcus kram från Skeppsbron

2011-01-27 @ 22:57:07
Postat av: Anonym

ja, vilka ställen du får uppleva och vara på- helt fantastiskt!! Jag blir alldeles "sjuk" men tycker att det är så roligt att du får ha världens bästa jobb just nu! Kram på dig!

2011-01-28 @ 09:48:30
Postat av: Calle

Oh. Ser riktigt nice ut. En annan får nöja sig med att drömma. Fast om jag hade $€£ hade valet nog fallit på varmare breddgrader, sist jag åkte bräda i backen åkte jag på en mild hjärnskakning. Men ack, att få förena nytta med nöje på ett sådant sätt. Avundsjuk är man allt! :^

2011-01-29 @ 13:18:03
URL: http://oxwall.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0