VM

Älskar VM! Det gör mina dagar just nu, sjukt roligt! Idag har damerna stått för underhållningen och måste säga att jag var imponerad! Alla presterar som dom ska utom Maria. Men å andra sidan så vet jag att hon kommer kamma hem en medalj på lördag istället ;) Anja, gör i första åket sitt bästa åk på säsongen, och håller ihop det okej i andra med. Jessica, bra i första och ännu bättre i andra. Sara gör ett nervöst åk i första och i andra visar hon att det är hon som är Sveriges nya alpina stjärna! Ge henne lite tid sen kommer hon vara stabil topp 10-åkare i WC. Bara så ni vet så tog hon hem JVM guld i GS för två veckor sedan, och då RAMLA hon i andra åket... Kan bli hur bra som helst!

Nog om dagens prestation, för att sammanfatta gårdagen med så vill jag bara säga grymt! Alla fyra åkare presterade på topp, lite mer flyt och det hade varit guld! Sverige är grymma i parra och det kan vi tacka förstamajtrofén för =) Det är tradition och alla tycker det är skoj. Sedan är det framtiden inom sporten med. Det måste finnas med lite mer utav den här varan som är riktigt roligt och spännande att se på för publiken. Sedan tror jag det är bättre om dom lägger banor som i Munchen, tajtare avstånd så att dom kan köra på slalomskidor istället. Det blir ännu mer puls och tempo då!

Det var dagens utvärdering av VM =) Imorgon är det herrar GS, Sverige får hoppas på Matts Olsson. Han kan skrälla... Skulle tippa 5:a! Pallen: 1. Svindal, 2. Ted, 3. Janserud. Får väl se imorgon om jag är helt ute och cyklar med det tipset.. Sedan ser jag framemot helgen. Kan bli succé!

Läget på Island är nu helt okej med, snöade lite igår och kallare nu. Helt okej i backen och har varit bästa veckorna på hela vintern nu. Idag ska vi upp och köra SL, tidigare i veckan har jag haft tre träningar GS. Ska försöka få upp tempot på åkarna lite mer nu, det har varit lång period utan tävlingar för många och nästa helg kör vi igång igen. Gäller att få upp tempo på träningarna och hitta motivation. Jag tänkte köra lite parra på lördag för att ha lite tävling, samt få upp tidtagningen imorgon på slalomträningen.

Så motiverad tränare nu, hoppas det leder till motiverade åkare?!



Var ute och kolla läget nere i båthamnen igår innan träningen, ligger en del fiskebåtar där...
Pappa har du tur får vi låna en =)

Men insåg snabbt när jag såg solen att jag var på fel ställe, skyndade mig hem och drog upp i backen istället!



På väg till "jobbet", ser de bra ut?



Det var bra! Tog några sköna friåk, det hade kommit 15 cm nysnö så kunde dra en skön repa utanför backen.
Sedan satt jag upp storslalombanan och tog ett par åk i den innan träningen började. Formen kändes väl sådär, men det är sjukt skoj att åka bana... Varför slutade man?

//Markus

Kommentarer
Postat av: mamma

Kul att läsa din analys av VM-åkarna och dina tips ska vi kolla inför morgondagens åkning- och du älskar din sport det är härligt, så nu får du väl ställa upp i lite tävlingar då och visa dom!

2011-02-17 @ 17:23:15
Postat av: pappa

Det där med båt var intressant - jobba på saken, vore GULD om möjligheten fannns att få låna en till kommande besök!!Pappa

2011-02-17 @ 19:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0