Nu jävlar!

Imorgon gäller det! VMs höjdpunkt enligt mig! Hittills har det ju varit ett bra VM för Sverige.

Och dagen var ju inte alls dum! STORT GRATTIS till MARIA!!! Så grymt skoj för henne, hon är verkligen värd den här medaljen. Maria är och har alltid varit en galet bra skidåkare, hon har en enorm känsla på skidorna och har endast haft lite problem att visa vad hon kan. Jag kom ihåg när vi var yngre, Maria vann nästan allt. Det är altid en fröjd att se henne åka. Så LYCKA med den här medaljen!

Men tillbaka till imorgon, mina tips så här långt har ju gått rätt bra, prickat in rätt åkare men inte riktigt rätt platser. Så jag försöker väl sätta pricken över iiiiiiet imorgon =) Pallen: 1:a André, 2:a Kostelic och trea..... JENSA!



Det är NI som ska göra det! =)

Jag tror verkligen på Jens, han är en bra kompis och äntligen börjar det stämma igen. Ja, han har haft ett par tunga år men jag har aldrig tvivlat på att han ska komma tillbaka till toppen. Imorgon är han där igen =) Han har kört riktigt bra på träningar senaste veckan och inga uråkningar, samt spöat Kostelic och Myhrer. Men imorgon startar han 18 och har därför lite svårt att vinna, han ligger 7:a efter första och kör snabbast i andra åket och slutar trea!

För Hargin och Axel så tror jag det kan gå hursomhelst, Matte kan antingen komma upp på pallen eller köra ut. Axel kommer vara stabil och landa på en fin 7:e plats.

Självklart vet jag att det ska mycket till innan två svenskar ska vara på pallen... Men med en bra dag imorgon så! Sedan finns det flera imorgon som kommer vara riktigt på G, varning för Grange och Matt.

Aja får väl se imorgon hur det går!

Idag var det en fin dag i backen, sol och massa folk. Sedan en fin slalom träning med. Var dock bara 4 åkare idag men dom fick det kanon. Imorgon är det vila och VM.



Jon njöt i det fina vädret!



Rätt många andra som var uppe och njöt av det sina vädret idag med, tur att vi smet före liftkön!

//Markus

Kommentarer
Postat av: pappa

Håller med om att höjdpunkten på VM är idag.....mitt tips - sex åkare gör upp om detta;

tre svenskar - Myhrer ,Jens ,Hargin samt Kostelic,Grange och Ravioli (eller var det Razoli).....hoppas på tre svenskar på pallen.

2011-02-20 @ 08:32:32
Postat av: Isa

Vad duktiga ni är på att gissa. Jens ligger ju 6:a efter första åket, så det var väl så nära som man kan komma ;)

2011-02-20 @ 11:48:43
URL: http://isabellehellstrom.blogg.se/
Postat av: mamma

det där vädret vill vi pricka in till påsk!

2011-02-20 @ 21:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0