Dålig update

Jag gissar att min blogg inte är den roligaste att följa, jag är kass på att uppdatera ibland. Men det känns dumt att bara sitta och dö skriva hela tiden, jag ger er lite vad som händer och sker men ibland så är det rätt tråkiga och likadana dagar här på ön.

Helgen har väl varit helt okej i alla fall, fredagen bjöd på riktigt skitväder med regn och 7 grader varmt, så det blev ingen skidåkning den dagen. Lördagen var helt okej igen och vi kunde köra ett par bra slalom pass. På fredagkväll var jag och kollade på lite skoterracing och på lördagskvällen var jag på Rocky Horror, en musikal som var helt okej! (även fast den var på isländska) Det var lite som hände här i helgen, någon slags motorvinterfestival... Så var mycket folk och lite tävlingar på skoter och cross samt en mässa.

Annars så har jag fördrivit mycket tid framför tvn och VM den senaste veckan, har missat en tävling tror jag. Men det är skoj att se även fast de roligaste kommer till helgen då Byggmark och grabbarna ska kamma hem ett par medaljer i slalomen!

Jag planerar även in en resa till Sverige och Åre med min grupp i Mars, ska hålla ett föräldramöte ikväll och presentera förslaget. Sedan får vi se hur många som vill åka och hoppas på att resan blir av. Det skulle vara skoj att ha någon mer resa utanför Island att se framemot. Jag var iväg med dom ifjol och då var det riktigt uppsakttat.

Nu ska jag ladda för att dra upp på GS träning och hoppas på en lika bra vecka som förra, då endast en dag i backen blev inställd! Vill även passa på att nämna en VM-blogg som är värd att läsa: http://blogg.expressen.se/byggmark/!

Riktigt underhållande att hänga med Jensa och hans syn på VM, han skriver inte riktigt som folk och vågar ge sina åsikter!



Dragracing på skoter, gick undan kan jag lova!



En bild ifrån lördags slalomträning, några centimeter nysnö men bra under, det ska nämnas att det var 7 grader varmt dagen innan...



Gick även förbi den största snögubbe jag sett när jag var ute och gick igår... Se hur grått och trist det är nere i byn om man jämför med backen!

Dags för backen! Så man får se lite vitt vinterväder!

//Markus

Kommentarer
Postat av: mormor

Återigen en trevlig update Markus med fina bilder!Tack,på fredag åker vi. längtar först o främst till SIGNE!Sen blir det skönt med lite värme.Kram o ha en bra alla hjärtans dag ,hälsar även morfar!

2011-02-14 @ 17:57:21
Postat av: mamma

Alltid uppskattat med ny text och nya bilder från dig- Ha en bra kväll!!

2011-02-14 @ 20:04:20
Postat av: Göran

Hej Markus! Kul att du fortsätter att hålla bloggen uppdaterad (någorlunda i alla fall). Ha det bra!

2011-02-16 @ 12:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0