Grym helg

Jaha de slutar aldrig... Det är fortsatt perfekt väder ute och det är svårt att hålla sig ifrån backen då! Den här veckan skulle ha varit en ledig vecka utan skidåkning. Men för min del har det blivit en del hopp och lek i alla fall. Idag har jag haft en perfekt dag i backen! På förmiddagen tog jag några långa härliga åk i riktigt bra före. Sedan begav vi oss till hoppet och fixade till det för att sedan spendera hela eftermiddagen där och bara ha skoj! Det blev bra film och fina bilder som jag får återkomma med. Vi har filmat tre fyra gånger nu och förhoppningsvis ska det kunna bli en liten film snart! Det ska bli riktigt skoj att se den!

Igår var jag på en utflykt. Jag gick upp på Sulur, vilket är berget som man ser ifrån hlidarfjall. En topp på 1230 meter! Det var en hård men härlig tripp upp som tog cirka 2 timmar och 20 minuter. Utsikten var sjukt därifrån och jag började inse hur mycket fjäll det finns i området här! Vädret var såklart lika perfekt som alltid den senaste veckan!
Ojojoj det är såå härligt! Vinter vill liksom aldrig ta slut, eller det är ju varmare ute men snön ligger kvar uppe i backen och på fjällen! Så det kommer nog att bli riktigt bra träningsveckor här framöver!

Ha en trevlig 1:a maj allihopa!



Här är jag på toppen utav Sulur! Ni kan se Hlidarfjall och Akureyri i bakgrunden!

//Markus

Kommentarer
Postat av: Victor Kingstad

Tja Wilson! Du verkar ha det fint på ön, kul!

Idag har jag, Daniel och Anton kört FIS-tävingen och alla tre kvalade till parran! Alla tre punktade också, måste vara första gången=)

Det var tyvärr inte det soliga 1:a maj vi är vana vid så du har det nog bäst där du är..

Imorn är det race mot myhrer i första omgången för mig=)

Alla hälsar ha d kanon!

2010-05-01 @ 21:58:51
Postat av: Eva jakobsson

Det ser fantastiskt härligt ut, men förstår att det var ganska krävande väg dit upp- men lön för mödan med den utsikten och det vädret! Ha det gott!

2010-05-03 @ 07:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0